tisdag 20 mars 2007

VM-finalen i fotboll

Drömde att jag avgjorde VM-finalen i fotboll.

Hade nummer 9 på ryggen. Låg och fiskade efter bollar. Frågade vid ett tillfälle en back hur snabbt han sprang 100 meter. På spanska. Han svarade inte men såg lite ängslig ut, tills han fick syn på mina Graningekängor. Då log han.

Var framme och störde mälvakten som skulle skjuta ut bollen. Vi ledde med ett noll. Matchen stod och vägde. Jag hade observerat att han gärna studsade bollen en extra gång innan han sparkade iväg den. Jag gjorde ett utfall med min oknutna Graningekänga och fick en träff på bollen med tåspetsen. Målvakten blev lite chockad, fick först inte tag på bollen. Den studsade upp mot hans huvud, han försökte greppa den med båda jättemålvaktshandskarna men koordinationen var helt uppfuckad. Bollen studsade hit och dit som en flipperkula och till slut hade han, målvakten, fumlat in bollen i mål över sitt eget huvud.

Två noll. Jag blev helt galet glad. Sprang tillbaka mot mina lagkamrater och tränarna på avbytarbänken. Bara skrek rakt ut. Slet mig loss från alla som ville krama mig. Ville bara fortsätta att springa och skrika. Passerade backen som jag försökt psyka tidigare. Hans såg ut som en Hammarbyspelare efter bandyfinalen.

Sedan blev jag nog utbytt för plötsligt befann jag mig utanför arenan. En kompis var där, fler var påväg sa han. Jag sa att jag avgjort finalen. Han visste inte vad han skulle tro.

Vänta du bara, kommer jag ihåg att jag tänkte, tills du slår på TV:n och Fotbollskväll så ska du få se..

Inga kommentarer: