måndag 26 mars 2007

Kommer vårdepressionen nu?

Jag blir fan inte klok på den här tillvaron. En fin helg, med vackert väder, med en fantastisk flickvän, utan ursel och med allt mindre blod i avföringen. En helt ok måndag på jobbet också, lugn och med chefen frånvarande. Hem. Tupplur. Lax i ugn. Farväl Göran på TV. Och sedan. Ingenting. Det händer ingenting. Känner ingenting.

Totalt oföretagsam. Det spelar ingen roll var jag bor, jag tar ändå inte vara på det som erbjuds. Storstaden kastar sina pärlor för svinet.

Vad är det jag håller på med?

Jag vägrar skaffa barn. Det blir det fan inget med. Ska inte falla in i samma Svenssonfälla. I samma stöpta standardiserade form för självförverkligande.
Köp en lott. Garanterad vinst.

Det borde gå att finna mening ändå.

Ska man kanske söka till Idol? 32-årig, utbränd, lärare säljer sin svarta själ för smutsiga pengar. Övermogen rebell är småspydig mot juryn. Eller undfallande. Redo att ta hur mycket skit som helst för lite strålkastarljus.
Helvete, det kan vara sista chansen!

Till sommaren bygger vi bastu i stugan. Alltid nåt att se framemot. Inte ett dugg kul att föra anteckning över. Inte ens ironiskt småskoj. Inte ens bittert.

Inga kommentarer: