onsdag 28 mars 2007

Äntligen lite mer svängrum

En nyhet värd att läsa, att glädjas över!

Jag visste att de fanns där. Alla dessa, fram tills nu, osjungna hjältar som tar sitt pick och pack och flyr landet för att undkomma CSN:s återbetalningskrav. Det är inte utan att en tår av vördnad sakta rinner nerför min kind..

Jag har själv länge närt en dröm om att fly ner till Sydamerika, fingera min egen död och sedan betala någon skum scheriff för att tillhandahålla mig med en ny identitet; allt för att undkomma CSN:s blodhundar.
Det säger en del om omfattningen av min skuld..

Ett problem som skulle uppstå, och som jag valt att blunda inför, är hur jag sedan skulle göra för att få uppehållstillstånd i Sverige igen..

Men som sagt, man behöver uppenbarligen inte gå så långt. Det räcker att göra som nära 30000 stolta Svenskar gjort: bosätta sig utomlands och skita i att betala.

Så enkelt och så genialt

3 kommentarer:

Anonym sa...

Går lite i samma tankar själv....så enkelt.

Anonym sa...

Skönt att det finns fler som tänker som jag.

Guldfisken sa...

Tack detsamma