fredag 23 mars 2007

Men gud vad pinsamt Mona!

Mona blir intervjuad av Mauro Scocco.

När den korta intervjun är slut säger Mona:

–Vad synd. Det var kul, du frågade lite annorlunda. Hade du varit journalist skulle det ha varit ”vilken skattesats, vilken proposition?”.

Hallå Mona, dags att vakna upp nu! Att lägga fram propositioner är regeringens jobb! Regeringen Mona!

Har du glömt att ni förorade valet? Du får låta dig nöja med motioner.. Ja just det, motioner heter det, Mona..
Gud vad pinsamt.

Däremot gläds vi åt att du har tänt på, boffat, jagat draken (nåja) i ett säkert ganska avlägset förflutet. Precis som din partivän Thomas Bodström. Det verkar vara en sossegrej. Fick Göran någonsin vara med?

Hursomhelst kändes det som en välsignelse att läsa.

Tack

Tack

Tack

4 kommentarer:

Anonym sa...

Läser du inte in lite väl mycket i texten? Om regeringen lagt en proposition måste ju Mona ha en åsikt i den, även om hon inte la den. Oppositionen får, tack och lov, också ha synpunkter på regeringens förslag i en demokrati. Gud vad pinsamt att du missade det.

Guldfisken sa...

Marcus, vem är du som vågar kritisera mig och min blogg? Vem är du!?!

Show your face!

Anonym sa...

Tobias said:

Så du tror aldrig att vår nuvarande statsminister boffat någon gång? Nä, han är säkert en ängel.
Och guldfiskar simmar runt runt runt i små skålar och har inte mycket till närminne. På något sätt tycker jag verkligen att du hittat ett perfekt nickname.

Guldfisken sa...

Tyvärr tror jag inte det, Tobias, tyvärr tror jag inte det..