fredag 27 april 2007

Men vad är det för fel på folk?

Egentligen vill jag inte häckla, men vad är det egentligen för fel på folk? Uppenbarligen skulle majoriteten vilja ha sossarna i regeringsställning om det var val idag. Hur kan man tolka det så här ett halvår efter valet?

Antingen kommer Alliansens politik som en chock, något som ter sig smått otroligt. För ärligt talat, det var inte så svårt att inse vad som komma skulle. Man behövde inte ens läsa mellan raderna. De sa det ju rakt ut - vi ska sänka A-kasseersättningen och ta bort fastighetsskatten - och sedan la de till att de var Sveriges nya arbetarparti.

I så fall kan jag bara säga:
Det var ni som röstade dem till makten, och ni borde vetat bättre!

Eller så fanns det ett så djupt hat mot fader Göran att Monas övertagande av ordförandeposten bäddat för detta glädjeskutt i opinionsmätningarna.

Om så är fallet måste jag fråga:
Var ert hat mot Göran verkligen värt det?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tänker att folk inte orkar se långsiktigt, för regeringen gör ju bara det som de lovade föra valet. Jag skylle gärna vilja träffa någon av de som röstade på borgarna men som plötsligt har ångrat sig...

Guldfisken sa...

Visst är det så Jim. Men jag vet inte om jag skulle vilja träffa någon som ändrat sig, jag skulle bara bli upprörd och skälla ut dem...