lördag 12 maj 2007

Schlagerhybris

Nu vankas det äntligen final i Eurovision. Vilket spektakel! Årets största TV-händelse. Bögarnas fotbolls-VM.
Ja, så stort är det faktiskt.

I Sverige har vi tagit ut segern lite i förskott. Det planeras uppträdanden när segern är bärgad. Det verkar ju som att de tänker så. Kaxigt är det i alla fall. Norrlänningen i mig undrar emellertid om det är så klokt. Enligt spelbolagen är vi "bara" fjärde-, femtehandsfavorit, och alla tycks ju rasa mot kompisröstandet i Östeuropa, som vi nordbor förövrigt hållit på med sedan starten.

Ja, jävlar. Skumpan kommer fram oavsett.
Undrar vad jag ska ha på mig..?

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag föreslår något glittrigt med fjädrar. alternativt något rosa med fjädrar! för min del blir det schlager på storbild.

Christopher sa...

Schlager! Jag har ju missat hela spektaklet! Min TV har varit ockuperad av en TV-lös vän. Jädrar i min låda! Varför faller såna här stora saker u minnet och dom små stannar kvar? Hoppas du hade en bra schlagerupplevelse.