söndag 13 maj 2007

Surt sa schlagerräven..

Jaså jaha, idag ska vi förfasa oss över melodifestivalens fortsatta öde. Tävlingen är död heter det visst. Sverige kommer aldrig vinna igen. Vi har för få grannar.

Här uppe på berget satt vi, fyra entusiaster, och följde tävlingen. Det gjordes listor och delades ut poäng. Alla hade Serbien och Ukraina som etta och tvåa, två av fyra Ryssland som trea. Ingen trodde på the Ark.

Varför måste vi vara så jävla upprörda för? Det är väl bara att erkänna, bästa låten vann. Fantastiskt fin. Gåshud redan i första versen och på slutet, när körtjejerna måste hålla i den lilla pojktjejen så att hon inte faller sönder eller nåt, då kände jag en klump i halsen och lite väta i ögonvrån. Lite synd bara att de inte sjöng den på engelska andra gången. Min kompis hade dock läst en översättning. Det var någonting i stil med: "jag kör truck, du lastar stål, vi lapar matta på varandra.."

Förövrigt så anser jag inte längre att Bodils Blogg bör förstöras. Jag läste nämligen om det utbredda näthatet mot kvinnliga bloggare och jag vill för allt i världen inte placeras in i de misogynas gäng. Mitt hat mot Bodil har från första stund varit innehållslöst och totalt obefogat. Dess enda funktion var att få fler besökare till bloggen.

Nu måste jag hitta ett nytt offer.

Har Tobbe trollkarl någon blogg?

1 kommentar:

Anonym sa...

Man kan tycka att din kompis har lite barnslig humor. Eller?