måndag 21 maj 2007

Kliande uppkoppling utan sex

En sjuksyster har sugit fast fem sugproppar på min torso. Sladdar förbinder dem med en elektroniskt mackapär som liknar en mobiltelefon i skala 5:1. Gigantisk med andra ord. Den sitter fast i mitt bälte vilket får mig att känna mig som en medlem av Unga Forskare på 80-talet. Propparna ska sitta kvar tills imorgon bitti.
Det börjar klia.

Jag genomgår ett 24-timmars Ekg. De kollar min hjärtverksamhet. Jag vet redan vad de kommer att säga. De kommer att säga att alla värden är helt normala, att det inte är något fel på mitt hjärta, och jag kommer att känna en konstig blandning av lättnad och besvikelse. För det ÄR något fel på mitt hjärta.

Sjuksyrran sa åt mig att föra anteckning över alla tillfällen då min puls stiger. Avsevärt sa hon. Tyvärr bad jag henne inte precisera vad hon menade med detta. Avsevärt som i när jag vispade grädden alldeles nyss? Avsevärt som i när jag skuttade uppför berget på min väg hem? Avsevärt som i min förväntan när jag öppnade dörren för att se om min nya Nokia N95 hade kommit? Avsevärt som i den häftiga besvikelse jag erfor när den inte hade det?

Tyvärr sover gumman hemma hos sig i natt. Det hade varit gött att protokollföra lite sex. Och att överdriva en smula.
Klockan 23.00 till 01.30: Älskog.
Det hade varit spännande och lite pinigt att se sjuktantens min.
Framför allt pinigt när hon sedan kollade in Ekg-resultatet och upptäckte att det var tämligen normalt..

4 kommentarer:

Anonym sa...

Känner igen dosan - min yngste son hade en för några veckor sedan - och inte steg pulsen avsevärt under det dygnet - men naturligtvis en timme efter att vi lämnat in apparaten.

Nu har han en annan spännande pryl - en grunka som inte är fastkopplad - utan som plockas fram vid behov - och när pulsen är "avlyssnad" av dosan ringer man in resultatet med hjälp av en otäck ton som man ska låta tjuta i luren.
Och pulsen har varit ganska normal...

Fast den alltså inte är det...

Anonym sa...

jag måste bara säga att älskog kan vara det äckligaste ordet för samlag som finns. älskog bär med sig så många otäcka bilder av gamlingar i diverse positioner. själv är jag ett stort fan av nuppa! lagom avspänt.

Cajjo sa...

älskog är väl ett gammaldags trevligt ord för sex... :)
frågan är väl dock om tjejen skulle vilja idka älskog med en massa sugproppar och en stor maskin i vägen...

;)

Guldfisken sa...

Älskog äckligt? Njae, jag tycker att detär ganska passande för det vi sysslar med. Inget extravagant, ingen hets, inget fanzy schlanzy jadda jadda utan lugnt och förståndigt. Som älgar.
Av den anledningen hade det nog gått alldeles utmärkt att idka älskog även med sladdar och sugproppar..