tisdag 19 juni 2007

Semesterapati

Det finns ingenting att säga.
Allt är redan dryftat.
I oändlighet.
Till förbannelse.

Med detta inte sagt att det inte händer saker, för det gör det. Det är bara det att jag varken har lust eller finner det det minsta intressant att frossa i det, i allt som flyger och far runt omkring mig, och i min egen person.

Kan det vara det att jag aldrig sätter mig ner och bara andas ut, efter att ha andats in får man anta?

Kan det vara så att det måste få infinna sig lite stiltje - på gränsen till apati? - efter en hektiskt period av betygssättning, tuppslagsmål kolleger emellan, stora beslut om gemensamt boende och allmän stress?

Eller är det så att man bara får orden till låns? Språkkonjunkturen kanske går upp och ner, en himla massa variabler spelar in. Ibland kanske språkbanken höjer räntan, när det riskerar att gå inflation i ordbajsandet. Kan det vara så?

Hur ofta har man något att säga egentligen?

1 kommentar:

Unknown sa...

I en utvärdering fick jag kommentaren "ta mer plats".

Själv tänkte jag att tiga är guld, hade inget vettigt att dryfta kring ämnet och andra var så förbannat heta på avancerat svammel.
Speciellt sådana som var vana att lyssna på andra ex. kuratorer, studievägledare, lärare etc. blev
helt rabiata när de fick chansen.
Det tog eld i munlädret.

Jag svalkade mitt med glass.